مقالات

در وبلاگ توزین صنعت آفاق، سعی کردیم اطلاعات کاربردی و مفیدی را در مورد ترازوها و  نحوه استفاده از آن ها در اختیارتان قرار دهیم.

کاربرد ترازوی آشپزخانه در رژیم غذایی سالم

قرار است در این مطلب به کاربرد ترازوی آشپزخانه در رژیم غذایی بپردازیم. چه دوست داشته باشیم و چه از این موضوع متنفر باشیم همین که به اواخر دوره جوانی و حدود سی سال می رسیم، به یکباره همه چیز تغییر می کند. دیگر نمی توانیم همه چیز بخوریم، روزهای جادویی کودکی و نوجوانی به پایان می رسد و زمانی که یک خوراکی یا نوشیدنی دلخواهمان را تناول می کنیم آثار اضافه وزن را در جسم خود می بینیم.
البته من نیز از این قاعده مستثنی نیستم، زمانی که متوجه اضافه وزنم شدم که دیگر لباس هایم مثل گذشته روی تنم زیبایی و جلوه نداشت و دکمه های شلوارم به سختی بسته میشد. از این رو تصمیم گرفتم که رژیم غذایی را جدی بگیرم و حساب شده غذا مصرف کنم. در ابتدا از دستورات رایگان رژیم استفاده کردم. در دستورات رژیم غذایی میزان مصرف هر یک از مواد غذایی و همچنین مقدار کالری آن ها نوشته شده بود. تبدیل کردن مثلا 27 گرم گردو به تعداد گردو مجاز برای مصرف در یک وعده غذایی کار ساده ای نبود. مجبور بودم مدام در گوگل جستجو کنم که البته با موارد کاملا متناقضی مواجه می شدم. از این رو تصمیم گرفتم که تجربیات خودم رو در مورد کاربرد ترازوی آشپزخانه در رژیم را در این مطلب با شما به اشتراک بزارم.

چطور ترازوی آشپزخانه به من کمک کرد؟

همانطور که در قسمت قبلی کاربرد ترازوی آشپزخانه در رژیم گفتم، در ابتدا از رژیم های همگانی و رایگان شروع کردم اما بعد ها متوجه شدم که متابولیسم بدن افراد با هم متفاوت است و می بایست یک رژیم مخصوص به خود را از مشاوره تغذیه دریافت کنم و در کنار رعایت کردن رژیم، فعالیت بدنی هوازی هم داشته باشم. اما داستان به اینجا ختم نشد. من رژیم می گرفتم و از روی گرمی که در دستور رژیم نوشته شده بود میزان تقریبی استفاده از مواد غذایی را با جستجوی گوگل به دست می آوردم. روند افزایش وزن من متوقف شده بود اما کاهش وزن قابل توجهی نداشتم.
در حین رژیم همواره نتایج افرادی که از دکتر مشاور من رژیم دریافت کرده بودند را می دیدم و متوجه شده بودم که برخلاف بقیه من کاهش وزن پایینی دارم. اما متوجه علت نمیشدم. تا اینکه یکی از افرادی که رژیم موفقی داشت راز موفقیت خود را در استفاده از ترازوی آشپزخانه عنوان کرد. این فرد هم مشکل مشابه من رو داشت و بعد از استفاده از ترازو آشپزخانه توانسته بود شرایط رژیم را به درستی رعایت کند.
تازه اینجا بود که متوجه کاربرد ترازوی آشپزخانه در رژیم غذایی و کاهش وزن شدم. من نیز تصمیم گرفتم تا یک ترازوی آشپزخانه دیجیتالی تهیه کنم. زمانی که شروع به اندازه گیری وزن مواد غذایی داخل دستور رژیم کردم تازه فهمیدم که مقدار خیلی بیشتری از برخی مواد غذایی مصرف میکردم. هم اینکه از جستجوهای بی ثمر در گوگل خلاص شدم. به این ترتیب روند کاهش وزن من به صورت نرمال شروع شد و توانستم به هدف خودم که وزن 65 کیلوگرم هست برسم.

ترازوی آشپرخانه مرا از ناامیدی نجات داد!

تنها کاربرد ترازوی آشپزخانه در رژیم غذایی و کاهش وزن من نبود. بلکه باعث شد من امید دوباره بگیرم. همه ما انسان ها زمانی که برای هدفی تلاش می کنیم و به آن نمی رسیم بسیار مایوس و ناامید می شویم. این ناامیدی زمانی شدت پیدا می کند که علت دقیق این شکست را ندانیم یا کاری از دست ما برای پیروزی بر نیاید. همه افرادی که تجریه رژیم غذایی دارند می دانند که پایین بودن متابولیسم بدن، یکی از عوامل اصلی در عدم نتیجه از رژیم غذایی است. افرادی که متابولیسم بدنشان پایین است به نسبت سایر افراد سخت تر وزن کنم می کنند.
همان طور که در بخش قبلی مقاله کاربرد ترازوی آشپزخانه گفتم، زمانی که من مقدار غذاها را به صورت تقریبی حساب می کردم. کاهش وزن داشتم اما این کاهش وزن قابل توجه نبود. و من مدام با خودم فکر میکردم که کجای کار من اشتباه است. وقتی میدیم تمام موارد رژیم را موبه مو اجرا میکنم، این عدم پیروزی را به بدن خودم نسبت دادم و با خودم می گفتم احتمالا متابولیسم بدن من پایین هست و یا یک ایراد خدادای یا ژنتیکی در بدن خود دارم.
همه این واگویه های منفی باعث ایجاد حس یاس و ناامیدی در من شده بود. زمانی که استفاده از ترازو را شروع کردم و با کاربرد ترازوی آشپزخانه در رژیم آشنا شدم خیلی خوشحال شدم و به راحتی وزن کم کردم.
همان طور که می دانید یکی از دلایل افزایش وزن، عامل استرس است. استرس موجب احتباس آب در بافت های بدن می شود و وزن را بیشتر از حال عادی نمایش می دهد. از این رو در زمان کاهش وزن سعی کنید استرس کاهش وزن نداشته باشید و به پیدا کردن علل مختلفی که روی کاهش وزن شما تاثیر میگذارندن بپردازید.

امیدوارم این مطلب هم مورد توجه شما قرار گرفته باشد و توانسته باشم کمکی هرچند کوچک در جهت نیل شما به اهداف سلامتی و تعادل وزنتان کرده باشم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مقالات وبلاگ